Ømme muskler ødelægger min træning – hvad gør jeg ved det?

Jeg har et ret stort problem, og i den forbindelse må jeg krybe til korset og indrømme, at jeg har brug for jeres hjælp, kære læsere. Siden jeg var oppe og træne i det lokale fitnesscenter sidst, har jeg været plaget af utroligt ømme muskler, og jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

Jeg havde egentligt planlagt at træne igen i dag, men det bliver jeg simpelthen nødt til at droppe, da jeg har så ømme muskler, at jeg næsten ikke kan bevæge mig. Det er bogstaveligt talt en kamp at stå op hver morgen – ikke fordi jeg er træt, men fordi det er for hårdt fysisk.

Jeg forstår godt nok ikke, hvorfor jeg pludselig har fået så ømme muskler, for jeg mindes ikke at kunne huske, at jeg lavede noget meget overanstrengende sidste uge til fitness. Normalt løber jeg omkring 10 km på løbebåndet tre gange om ugen, men i sidste uge satte jeg godt nok tempoet lidt op, men kan det virkelig være årsagen?

Det skal lige understreges, at det her ikke ”bare” er ømme muskler. Det føles slet ikke, som det normalt gør, når man har overanstrengt sig fysisk, og jeg er derfor på rimelig bar bund i forhold til, hvad det mon kan være.

Jeg kunne dog godt tænke mig at finde en løsning på problemet, da jeg som sagt ikke kan træne med de her meget ømme muskler, og det gør, at jeg langsomt kommer i dårligere og dårligere form, hvilket ikke er optimalt, da jeg planlægger at løbe et maraton næste år.

Har du nogle bud på, hvad mine MEGET ømme muskler kan skyldes, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Jeg er ærligt talt rimelig desperat og villig til at prøve alt, så længe jeg kan begynde at træne igen.

Related posts